پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

مصاحبه با دیوید واترز، یکی از هنرمندان و طراحان مشهور دنیا

 پیشنهاد میشود به دوستان علاقه مند که از این مطالب به نحوه احسن استفاده کنند. 

 

 

 

دیوید واترز یکی از هنرمندان مستعد در زمینه طراحی است که در حال حاضر در شهر Moscow یکی از شهرهای ایالت Idaho اقامت دارد. او یکی از هنرمندانی است که به طور مستقل کار می کند و مشتریان زیادی دارد. او هم اکنون در حال گذراندن سال آخر دانشگاه است. رشته تحصیلی دیوید طراحی گرافیکی است. او همچنین عضو مجمع DepthCore می باشد. در این مصاحبه به سراغ تعدادی از کارهای برجسته دیوید رفته ایم و از او در مورد روند و چگونگی خلق این آثار سوالاتی پرسیده ایم. شما را به خواندن این مصاحبه گرم دعوت می کنیم. 
 

از اینکه در مصاحبه ما شرکت کردید از شما تشکر می کنم. لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید، اهل کجا هستید و چگونه وارد این عرصه یعنی کار طراحی شدید؟ سلام. من هم از دعوت شما شپاسگزارم. من دیوید واترز هستم. 23 سال دارم و در حال حاضر در شهر Moscow یکی از شهرهای ایالت Idaho زندگی می کنم و در حال گذراندن تحصیلات خود در رشته گرافیک در دانشگاه Idaho می باشم. من از سال 2001 شروع به کار با برنامه فتوشاپ کردم و کار خود را با طراحی وب آغاز کردم. این باعث شد تا من علاقه بیشتری به طراحی گرافیکی و کارهای چاپی پیدا کنم و روز به روز به سمت طراحی دیجیتالی کشیده شوم.  

 

شما در حال حاضر دانشجوی رشته طراحی گرافیکی هستید. چگونه می توانید کسانی را که معتقدند خودآموزی و یادگیری تجربی طراحی بهتر از تحصیلات آکادمیک در این زمینه است را متقاعد به حضور در کلاس های درس و گذارندن دوره های آموزشی کنید؟ مطمئنا شما می توانید دانش فنی بیشتر برنامه ها را خارج از مدرسه و کلاس درس یاد بگیرید، اما چیزی که برای من با ارزش و سودمند بوده روابط و تعاملات اجتماعی است که شما کسب می کنید و نیز بلوغ، تکامل و رشد فکری است که در دانشگاه به آن دست پیدا می کنید. من بیشتر الهامات و ایده های جدیدم را از افراد و سوژه هایی که در تعاملات اجتماعی با آن ها مواجه می شدم و نیز از محیطی که در آن زندگی می کنم بدست آوردم.

در کل من از تجاربی که از مدرسه بدست آوردم، یاد گرفتم که فروتن و متواضع باشم مخصوصا نسبت به انتقادات استاد و یا همکلاسی هایم. من همچنین در دانشگاه فرصت حضور در کلاس های حرفه ای AIGA را پیدا کردم که این یکی از با ارزش ترین نقاط عطف پیشرفت کار من بوده و خواهد بود.  


آثاری مثل "The KDU" و "Gabriel" نمونه های کاملی از ظهور هامونی بین جزییات در یک اثر هستند. چطور می توانید این هارمونی و هماهنگی را ایجاد کنید؟

جواب این سوال خیلی سخت است و البته در هر قطعه نیز نسبت به قطعه دیگر فرق دارد. این دو قطعه از نظر تعدد جزییات از آثار بسیار سخت من به شمار می آیند. من زمانی این موضوع را می فهمیدم که جزییات در حال سخت تر شدن بودند. با این آثار، به طور اخص، اغلب من با زوم کردن روی تصویر کار می کردم و اینگونه می توانستم تشخیص دهم که لازم است به یک مرحله قبل تر برگردم و هم اینکه می فهمیدم قطعه به طور مناسب و مطلوب در حال تکمیل شدن است.


از دیدگاه شما جنبه های مثبت و منفی، یا محاسن و معایب هنرمند مستقل بودن چیست؟

جنبه های مثبت و محاسن این نوع کار کردن این است که شما رییس خودتان هستید، اما در کنار آن بار مسئولیت شما نیز افزایش پیدا می کند. شما مجبورید در کارهای تان نظم داشته باشید و زمان خود را مانند بودن در یک سازمان یا موسسه تنظیم کنید.

مستقل کار کردن یک تجربه کاملا لذت بخش است، اما شما مجبورید فقط به توانایی ها خودتان دلگرم باشید. گاهی درآمدها و روند کار بسیار دلسرد کننده است چون گاهی ماه ها کاری به شما پیشنهاد نمی شود، که در نتیجه درامدی هم وجود نخواهد داشت، پس ممکن است احساس شکست خوردگی به سراغ شما بیاید. بنابراین لازم است که شما میزان تعادل را حفظ کنید و با نقاط ضعف و قوت خود آشنایی کامل داشته باشید.


تصویر سازی ذهنی که در اثر "We Tigers" به چشم می خورد فوق العاده و شگفت انگیز است. آیا می توانید توضیح دهید که ما در این تصویر شاهد چه چیزی هستیم؟ در ادامه مراحل طراحی این اثر را نیز برای ما توضیح دهید.

قطعه "We Tigers" برای من بیشتر جنبه کاوش و شناخت یک سبک جدید کاری بود. من قبل از این بیشتر روی عکس ها و تصاویر استوک کار می کردم و اخیرا مدتی است که این کار را کنار گذاشته ام. چند سال پیش یک tablet دیجیتالی خریدم و سعی می کنم بیشتر از این وسایل در طراحی هایم استفاده کنم. این اواخر بیشترین تمرکز من روی تصویر گری و طراحی می باشد، اما احساس می کنم باید بیشتر کار کنم به به بهترین نتایج دست پیدا کنم. در آخرین اثرم از تعداد زیادی بافت و رنگ استفاده کرده ام، اما هسته اصلی تصویر با استفاده از تبلت و در فتوشاپ طراحی شده است.


آیا می توانید بهترین درسی که از زندگی آموخته اید، به عنوان یک طراح، را برای ما بگویید، و توضیح دهید چگونه آن را در هنرتان اعمال کردید؟

نکته ای که همیشه باید به یاد داشته باشیم این است که روابط و تعاملات اجتماعی در کار طراحی نقش بسیار مهمی دارد. بهترین کیفیت برای یک طرح انتقال قدرتمند و شفاف پیام است و این به هیچ وجه رابطه ای با جزییات موجود در طرح ندارد. وقتی که به تازگی شروع به کار کرده بودم سعی می کردم غرق در جزییات کار شوم، اما بعدها فهمیدم که جزییات نه تنها رسانندگی پیام را بالا نمی برد بلکه باعث ایجاد هرج و مرج و در هم ریختگی در ذهن بیننده نیز می شود.  

توصیه شما به طراحان مبتدی و تازه کار علاقمند به این کار چیست؟

کار طراحی و اصولا کارهای هنری کار بسیار سخت و مشکلی است، اما یک طراح مستعد و علاقمند هرگز نباید تسلیم این مشکلات شود. همیشه انتقادها و پیشنهادهای افراد دیگر موجب دلسردی شما می شود، اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که با این انتقادات مایوس نشوند بلکه سعی کنند دیدگاه و چشم انداز خود را تغییر داده و رو به سمت بهترین ها بروند.


مجددا از اینکه در مصاحبه ما شرکت کردید از شما سپاسگزاری می کنم. اگر حرفی به عنوان حسن ختام بحث در نظر دارید بفرمایید.

من از شما متشکرم. امیدوارم دیدگاه ها و نظرات من برای سایرین مفید و کمک کننده باشد. 
  
با تشکر از پرشین جی اف ایکس
نظرات 1 + ارسال نظر
آلما 12 مرداد 1389 ساعت 00:29 http://ghamabad.blogsky.com

سلام.واقعا زیبا بود.ممنون.متشکر از اینکه بهم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد