پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

گزارش تصویری:: خلق شگفت‌انگیز هنر با تراشیدن نوک گرافیتی مداد!

به نقل از دیلی‌میرور، مداد همواره در خدمت انسان و دانش بشر بوده، اما اگرچه همواره هنرمندان نقاش بهره بیشتری از این ابزار هنر برده‌اند با این وجود به نظر می‌آید که با آثار هنری که یک هنرمند برزیلی با تراشیدن نوک مداد از خود نشان داده، این ابزار به ابزاری مطرح‌تر در نزد هنرمندان مجسمه‌ساز تبدیل شده است. 

شاید در نگاه اول تراشیدن یک زنجیر یا یک صندوق پستی جلوی درب منزل با نوک گرافیتی یک مداد امری دشوار به نظر آید اما «دالتون قتی» هنرمند ۴۹ ساله برزیلی که اکنون کانکتیکات ایالات متحده را برای زندگی برگزیده است، تراشیدن نوک گرافیتی مدادها را از ۲۵ سال پیش آغاز کرده تا امروز مجموعه‌ای بی‌نظیر و میکروسکوپیک از مدادهای تراشیده داشته باشد. 

 

 

شاید در نگاه اول تراشیدن یک زنجیر یا یک صندوق پستی جلوی درب منزل با نوک گرافیتی یک مداد امری دشوار به نظر آید اما «دالتون قتی» هنرمند ۴۹ ساله برزیلی که اکنون کانکتیکات ایالات متحده را برای زندگی برگزیده است، تراشیدن نوک گرافیتی مدادها را از ۲۵ سال پیش آغاز کرده تا امروز مجموعه‌ای بی‌نظیر و میکروسکوپیک از مدادهای تراشیده داشته باشد.

   

 

 

دالتون در این خصوص می‌گوید من پولی از این راه بدست نیاوردم اما یک مدیر گالری در انگلستان قرار است آثار مرا در نمایشگاهی به معرض دید عموم بگذارد.

 

 

وی همچنین می‌گوید: در کودکی و در دبستان نام همکلاسی‌هایم را بر روی مدادهایشان می‌تراشیدم و به عنوان هدیه به آنها می‌دادم. بعدها وقتی یک مجسمه‌ساز شدم اشیاء بزرگتری را با استفاده از چیزهایی مانند چوب درست می‌کردم اما روزی تصمیم گرفتم تا خودم را آزمایش کرده و چیزها را در کوچکترین اندازه ممکن بسازم. 

 

 

 

دالتون از سه ابزار برای این هنر خود بهره می‌برد: تیغ اصلاح، سوزن خیاطی و چاقوی مجسمه‌سازی. جالب اینکه او در این کار از ذره‌بین هم استفاده نمی‌کند و هیچ کدام از آثار خود را به فروش نمی‌رساند اما از هدیه دادن آن به دوستان خود امتناع نمی‌کند. 

 

 

 

 

منتظر  نظراتتونم...

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید 12 مرداد 1389 ساعت 14:00 http://hamidahmadi.blogsky.com

محمد جان خداییش کف کردم عجب ظرافتی

آره خیلی زیبا کار شده . من که میخکوب شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد