--> آموزش طراحی وب سایت و مالتی مدیا
X
تبلیغات
رایتل
آموزش طراحی وب سایت و مالتی مدیا
X
تبلیغات
رایتل

۱۰ نکته برای طراحی حرفه ای لوگو - پرتال وب و گرافیک
X
تبلیغات
رایتل
18 مرداد 1389 ساعت 12:41

در میان کارها و شغل های طراحی، طراحی لوگو یکی از معضلات و دغدغه های طراحان بوده است که چگونه می توانند از تمام مهارت های خلاقانه و بدیع خود برای خلق یک اثر ساده، خلاق و ماندگار و تغییر ناپذیر برای کمپانی ها و شرکت های طرف قرارداد خود استفاده کنند.

زمانی که شما برای یک شرکت یا موسسه کار طراحی لوگو را انجام می دهید این کار اهمیت زیادی پیدا می کند، چون رنگ ها، طرح ها، خطوط پایه ای که در طرح بکار برده می شود باید به شکلی متحد و هماهنگ باشند که بتوانند برای آن شرکت کار تبلیغات را انجام دهند. به هر حال، زمانی که شما در حال طراحی یک لوگو هستید تنها داشتن خلاقیت شما را به هدف نمی رساند.

بسیاری از افراد در مورد طراحی لوگو سوال کرده اند که آیا می توان در طراحی لوگو فقط از متن یا آیکن ها و علایم و یا هر دو استفاده کرد؟ رنگ هایی که من می توانم استفاده کنم شامل چه رنگ هایی است؟

این سوالاتی است که در هنگام طراحی به ذهن طراح خطور می کند. در این مبحث، من سعی خواهم کرد نکات و پاسخ هایی برای این سوالات ارائه کنم تا بتوانید در زمان طراحی لوگو با ذهن باز کار را شروع و آن را به پایان برسانید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که شما باید در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می کند یک طرح خلاق و مفید خلق کنید.

1. راجع به مشتری خود اطلاعات کسب کنید

اولین مرحله در طراحی لوگو این است که در مورد نیازهای مشتری و حیطه ی فعالیت شرکت و یا موسسه ی او اطلاعات کسب کنید. مطمئنا نمی خواهید یک لوگوی شرکت اسباب بازی را برای یک شرکت بزرگ تجاری طراحی کنید.

به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و به او اجازه دهید تا در مورد شرکت و کار آن صحبت کند. از او سوالاتی راجع به هدف اصلی و اولیه ی شرکت سوال کنید، فقط هدف اصلی شرکت. این کار باعث می شود در ذهن شما ایده های زیادی در باره ی طراحی لوگو شکل گیرد.

بعد از اینکه به مشتری فرصت دادید تا در مورد شرکت خود صحبت کن، شروع کنید به پرسیدن سوالاتی که می تواند ایده ی اصلی طراحی را شکل می دهد. برای مثال، از مشتری در مورد رنگ های کمپانی، نظرات او در مورد لوگو و اینکه یا طرح و یا نظر خاصی در ذهن خود دارد بپرسید.

سپس همه ی سوالات را در یک پرسشنامه قرار دهید تا بتوانید یک جمع بندی کلی راجع به بازخوردها و انتظارات مشتری بدست آورید.

.