پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

نکاتی مهم در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ (قسمت اول)

..::بعد از گذشت چند روز غیبت::.. 

دلم براتون تنگ شده بود . امروز براتون نکاتی مهم در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ فراهم کردم که خوندنشون رو بهتون پیشنهاد میکنم. 

 

 

 

در دنیای امروز، موفقیت در کار و تجارت تا حدی زیادی وابسته به تاثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی دارد. برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه برای هر سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این امر یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها بروشور است.
بروشورها به تجاز و بازاریاب ها کمک می کنند تا اهداف خود را دنبال و به آن ها دست پیدا کنند. این منبع ارتباطی جزییات مهم و جامعی در مورد محصولات کمپانی را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. اساسا طراحی بروشور شکل انتقال اطلاعات را جذاب و خوش آیند می کند. اگر شما اطلاعات راجع محصول تان را بدون یک بروشور با طراحی حرفه ای و مناسب ارائه کنید نه تنها تاثیر خاص و موثری ندارد بلکه با بی میلی افراد روبرو می شود.
برای تجار و صاحبان مشاغل مهم است که یک بروشور با طراحی مناسب انتخاب کنند که با اطلاعات مربوط به محصول یا نوع خدمت رسانی که انجام می دهند مطابقت داشته باشد. 
 


نکاتی که باید هنگام طراحی بروشور به یاد داشته باشیم

لوگو  

اگر قصد شروع کار تجاری دارید، لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است باید حتما آن را داشته باشید. لوگوی یک کمپانی سمبل تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شماست. ارائه لوگو در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی نقش مهمی ایفا کند. 

 

رنگ 

رنگ ها گویا ترین و پر معنی ترین عناصر هر طرح هستند. ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد اما بکار بردن رنگ در طراحی بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید.
میانگین زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به یک بروشور می کند 7 ثانیه است، و این رنگ است که بیننده را ترغیب به توجه و صرف زمان بیشتر می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب به چشم نمی گوید به من نگاه کن!  



عکس ها

بروشور خود را با متن ها و مطالب خسته کنند دچار خفگی نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر گرافیکی هستند که بینندگان را مجذوب و شیفته می کنند. بنابراین صرف هزینه های بالا برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد.   
 
اولویت بندی  
بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.  


فرمول "کمترین بیشترین است"  
"کمترین بیشترین است" مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. 

  ادامه در قسمت بعدی...
نظرات 1 + ارسال نظر
sh.bahrami 5 بهمن 1389 ساعت 02:19 http://designerkish.ir

salam .man matalebetoo motalee kardam ali bod,omidvaram dar hame zamine ha pirooz bash va betoonim too zaminey cary komak ham bashim .manam reshtam gerafic khosh hal misham etlaat dar ekhtiar ham bezarim;).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد