آموزش طراحی وب سایت و مالتی مدیا
X
تبلیغات
رایتل
آموزش طراحی وب سایت و مالتی مدیا
X
تبلیغات
رایتل

نکاتی مهم در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ (قسمت دوم) - پرتال وب و گرافیک
X
تبلیغات
رایتل
15 مهر 1389 ساعت 18:34

 

 

یکنواختی  

فقط یک فضای کوچک از بروشور را با رئوس مطالب بزگ پر نکنید. برای رئوش مطالب، بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید. با این کار بروشور شما نما و ظاهر دلپسند تری پیدا می کند.


فضا

سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید، این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود. بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید. 

 
ویرایش
اگر در بروشور شما غلط املایی وجود داشته باشد، گرامر جملات ضعیف باشد، اشتباهی در طراحی و یا ارائه اطلاعات رخ داده لاشد، کار سخت و طاقت فرسای شما به هدر خواهد رفت. از یک ویراستار بخواهید بروشور شما را ویرایش کند تا هیچ گونه اشتباهی در متن و یا طرح آن وجود نداشته باشد. پس از آن بروشور را به چند فرد صادق نشان دهید تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.
اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، بهتر است کار ویرایش بروشور را دو بار انجام دهید. در پایان قبل از اینکه طرح را برای چاپ بفرستید، فهرستی از افرادی که بروشور را تایید خواهند کرد تهیه کرده و مطمئن شوید هر یک از آن ها به صورت سلسله مراتب کپی بروشور را امضا کرده اند.


اهمیت تصاویر برای بروشور

تصاویر و عکس ها برای یک طراحی موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.
در ادامه چند تصویر مناسب و تاثیرگذار را می بینید.


عکس محصولات

می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است. البته باید دقت لازم بکار برده شود تا بروشور شبیه کاتالوگ نشود. شما می توانید بهترین عکس از آیتم های مهم کمپانی خود را در طراحی بروشور بکاربرید تا مشتریان و افراد هدف را بهتر به خود جذب کند.


عکس های گروهی

عکس های گروه یا تیم حاضر در کمپانی شما باید حتما در برشور گنجانده شود. شما می توانید عکس هایی از افراد تازه استخدام شده نیز اضافه کنید. شما با معرفی اعضای گروه تان می توانید به افراد خوش آمدگویی کنید.
با این کار مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شما بیشتر قدردان و سپاسگزار فعالیت شما خواهند بود چون این گونه با افرادی که پشت صحنه تولید هر محصول هستند و همچنین با خدمات آن ها آشنا می شوند.  



تصویری از دفتر کار

سعی کنید عکسی از دفتر کار یا شرکت خود در بروشور قرار دهید. سازماندهی و چیدمان فیزیکی دفتر کار شما بازتابی از تلاش شما و کارمندان تان است. یک محیط مرتب و منظم، میزان نظم و نرتیب و حرفه ای بودن کمپانی شما را به مصرف کنندگان نشان می دهد.




انواع بروشور
بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشورها انواع مختلفی دارند. متداول ترین بروشورها عبارتند از:


بروشور دو لت

بروشور دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشورهای دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

بروشورهای سه لت

موفقیت خود را با طراحی بروشورهای سه لت تضمین کنید. طراحی بروشورهای سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراح بروشور است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این بروشور این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع بروشور اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.


بروشورهای Gate-fold (ضمیمه)

روشورهای Gate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بروشور بیشتر از چاپ بروشورهای معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.


بروشور Z-fold

بروشورهای Z-fold اغلب به عنوان بروشورهای بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند بروشورهای سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این بروشورها شامل 6 پنل هستند که یکی از آن ها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید. سایر پنل ها پنل های داخلی هستند. این گونه بروشور اغلب برای ارائه اطلاعات محصول و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه قیمت این نوع بروشور با قیمت بروشورهای سه لت برابر است استفاده از آنها رایج تر می باشد. 

 
امیدوارم با ارائه این پست توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در مورد طراحی موثر یک بروشور در اختیار شما قرار داده باشیم.  

 

..:محمد بنائی:..

.