پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

Css چیست؟

به درخواست چند تن از کاربران عزیز Css رو چند خط خلاصه میکنم . 

 

 

 

امروزه کاربران هر رده اجتماعی وب سایتی را به خاطر می سپارند که علاوه بر زیبایی و جذابیت منوها و رنگ بندی مناسب قالب از سرعت مناسبی نیز برخوردار باشد . قالب های قدیمی با طرح های سنتی جوابگوی نیاز کاربران اینترنتی به خصوص کاربران ایرانی نمی باشند . سرعت پایین اینترنت ایران طراحان وب را وادار به استفاده از تصاویر فشرده و کم حجم و تقریبا بی کیفیت وادار کرده است البته با ورود W3C (Cascading Style Sheet  ) به عرصه طراحی وب و فراگیر شدن آن و پشتبانی آن توسط مرورگرهای اینترتنی مطرح سبب شده تا ویژگی های قالب بندی از محتویات صفحه مجزا شود .

CSS با مشخص کردن عنصری که می خواهید در آن اصلاحی بوجود آورید ، تعیین می کند که چگونه توسط مرورگر به نمایش درآید . البته گاهی اوقات نحوه نمایش در مرورگرها یکسان نیست ؛ این ضعف مرورگرهای جدید معمولا گریبان گیر طراحان قالب سیستم های مدیریتی تحت وب کدباز را می گیرد ، البته طراحان حرفه ای می توانند با یک طراحی فوق العاده نحوه ی نمایش آن را نیز در مرورگرها یکسان سازند . 

  

خسته که نشدید ؟ 

 

برای آشنایی و نحوه کار CSS به مثال زیر توجه کنید :

<style >

.PersiaStyle {

font-family: tahoma;

font-size: 11px;

color:black;

}

</style>

CSS ها معمولا با . یا # شروع می شوند ، بعد از معرفی نام Style درج نماد {  و در پایان کد مربوط به آن Style نماد } و ; در پایان هر مشخصه امری ضروری است و هر گونه اشتباه در این نمادها می توانند برای کل Style ها مشکل آفرین شوند . در این مورد ، متن موجود در عنصر PersiaStyle با مشخصات معرفی شده یعنی با استفاده از فونت Tahoma و اندازه ۱۱px و رنگ Black یا همان مشکی به نمایش در می آید .

معمولا کاربران CSS را بیشتر مخصوص HTML و طراحی قالب های وبلاگ می دانند ولی در اصل CSS در طراحی سیستم های مدیریتی و قالب های سایت و طراحی های حرفه ای تر معنی پیدا میکنند ، استفاده از CSS می شود تا شما از اعمال مداوم تنظیمات نوشته و قالب خود راحت شوید.

  

..:محمد بنــــــائی:..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد