پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

پرتال وب و گرافیک

طراحی وب سایت و مالتی مدیا بصورت حرفه ای

چگونه favicon بسازیم



اینم یکی از آموزشهای منحصر به فرد خودمون که قبلا هم گذاشتم ولی الان کامل قرارش میدم! با ذکر منبع هم دیگه دوست ندارم چیزی از سایت برداشته بشه… بعضی ها شورشو در آوردن… همه کاراشون تقلیدی هست و  آموزشاشون رو از روی ما قرقره میکنن! بگذریم…! این favicon همونی هست که الان هم بالای سایتمون کنار آدرس هست و البته آیکون سایت گوگل رو هم که میبینید..


در ضمن می تونید favicon رو برای وبلاگ و سایت و حتی اکانتهایی مثل پرشین گیگ بذارید! پس از دست ندید و همین الان یه سر به ادامه مطلب بزنید….

برای گذاشتن فیو آیکن در وبلاگ باید از کد زیر استفاده کنید.جای این کد در بالای قالب و در بالای فایلهای Css هست.(بین <head> و <head/> قرار بدید)

<link href=“http://url/favicon.ico” rel=“SHORTCUT ICON”>

دقت کنید که پسوند یک فیو آیکن باید Windows Icon باشد.یعنی آخرش یک پسوند .ico داشته باشه.

-ولی یک فیو آیکن رو چگونه طراحی کنیم؟

بهترین راه اینه که یک تصویر با سایز ۱۶*۱۶ در فتو شاپ بسازید.بعد روش زوم کنید و به راحتی طراحی کنید.دقت کنید که در یک محیط کوچک مثل فیو آیکن باید حرف اول سایتتون یا یه نماد ساده بزارید..

-بعد ازاین که طراحی کردید اونو سیو کنید.اما این که پسوند ایکون نداره؟پس شما باید اونو تبدیل به آیکون کنید.و بهترین برنامه در این زمینه Any to Icon (دانلود) هست که همه چیزو به آیکون تبدیل می کنه…برنامه ای بسیار جالب هست که سعی میکنم واسه دانلود براتون بذارم.اما شما می تونید مستقیما تو یه برنامه مثل IconXP آیکون بسازید و اونو علاوه بر فرمت آیکن با فرمتهای جالب دیگه ای مثل cur اونو ذخیره کنید.

نکته جالب وقابل ذکر:سعی کنید فیو آیکن خودتون رو تو پرشین گیگ آپلود کنید!؟ چون هم فرمتش قابل پذیرش هست وهم تمام عکس های آپلود شده اون فیو آیکن رو به خودشون می گیرن.یعنی شما می تونید با این کار واسه فضاتون هم فیو آیکون بذارید!

اینم یه نمونه فیو آیکن با کدش:

 <LINK REL=”SHORTCUT ICON” HREF=”http://taktemp.com/favicon.ico”>

در ضمن این سایت هم در همین ضمینه هست.عکس آیکون رو به فرمت آیکون تبدیل کنید.(اینم لینک سایتش)

دیگه ما هم چی رو گفتیم.حالا شما هم یه تشکر تو نظرات بنویسید بد نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
نوید 6 آذر 1389 ساعت 14:21

مرسی محمد جان
خیلی خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد