نکاتی مهم در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ (قسمت اول) |
..::بعد از گذشت چند روز غیبت::.. دلم براتون تنگ شده بود . امروز براتون نکاتی مهم در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ فراهم کردم که خوندنشون رو بهتون پیشنهاد میکنم.
در دنیای امروز، موفقیت در کار و تجارت تا حدی زیادی وابسته به تاثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی دارد. برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه برای هر سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این امر یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها بروشور است.
اگر قصد شروع کار تجاری دارید، لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است باید حتما آن را داشته باشید. لوگوی یک کمپانی سمبل تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شماست. ارائه لوگو در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی نقش مهمی ایفا کند.
رنگ رنگ ها گویا ترین و پر معنی ترین عناصر هر طرح هستند. ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد اما بکار بردن رنگ در طراحی بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید.
بروشور خود را با متن ها و مطالب خسته کنند دچار خفگی نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر گرافیک/a>ی هستند که بینندگان را مجذوب و شیفته می کنند. بنابراین صرف هزینه های بالا برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد. اولویت بندی بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید. فرمول "کمترین بیشترین است" "کمترین بیشترین است" مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. ادامه در قسمت بعدی... |